lauantai 29. kesäkuuta 2013

Eidsberg kisat (videot)

Krooh pyyh, ei niin onnistuneet kisat. Oltiin kisapaikalla aivan liian aikaisin koska poniluokkiin oltiin jälki-ilmoittauduttu ihan big time. Sää oli.. ihan hornan tuutista. Satoi ja tuuli ja oli n. 13 astetta lämmin koko päivän ajan. Lara oli niin levoton traikussa että päätettiin ottaa se ulos. Poniluokat olivat todella sekavia ja luulin että meidän vuoro olisi aikaisemmin joten varustin Laran ja mentiin alkukäynneille metsään. Odotus venyi kuitenkin kahteen tuntiin. Koko ajan sanottiin että ihan just, ihan kohta..argh. Lara oli jo nukahtanut ja kypsynyt n. viisitoista kertaa joten tiesin ettei ratsastuksesta tulisi mitään. Ulkona satoi yhdessä vaiheessa niin paljon että kaikki ahtautuivat maneesiin, jossa oli verkka. Äää voisin sanoa niin monta negatiivista puolta tästä reissusta mutta en jaksa kun tulee itselleni vain paha mieli.
Menin siis 90 ja 100cm.

90cm luokka oli aika karsea. Lara oli niin tahmea kaiken seisoskelun ja kävelyn jälkeen. Se ei ryntäillyt eikä mitään muuta. Meillä oli ihan jees tahti mutta se oli hidas pohkeelle ja ohjalle. Oisin voinut ratsastaa paremmin.. harmittaa vähän. Nomut kolmas alas muuten kaikki oli ihan jees.

Mulla oli kuvia mutta nyt muistikortti ei toimi. Siis se on rikki, se on lohjennut. Mä oon ihan liian väsynyt tällaseen. Mä en vaa jaksa enää. No, ainakin mulla on videot jäljellä.


100cm luokassa oli vähän erikoisempi arvostelu, nimeltä akkumulator. Siinä oli 8 estettä ja jokaisen esteen jälkeen rata vaikeutui jollain tapaa. Joko esteet olivat erilaisia tai sitten ratsastustie oli vaikeampi etc. Tässä laskettiin pisteitä eikä aikaa ollenkaan paitsi sillon jos oli sama pistemäärä kun toisella ratsukolla. Viimeisenä esteenä voi valita jokeri -esteen, normaali esteen sijaan, mistä saa enemmän pisteitä.

Menin lämppäämään heti rataantutustumisen jälkeen, olin kahdeksas lähtijä. Olin ainoastaan ottanut pari hyppyä kun Sofie ryntää sisälle ja sanoo että mun vuoro on nyt?! Yli viisi ratsukkoa olivat peruuttaneet lähtönsä huonon sään takia (ei edes ollut paha siinä vaiheessa enään? tihkutti ihan vähän) joten olin jo kolmas lähtijä. Verkan valvoja oli unohtanut kertoa mulle, joten munhan piti sitten ravata nopeasti kisakentälle missä kaikki odottivat mua. Lara oli tässä luokassa vielä tahmeampi joten se pieni tie kakkoselta kolmoselle ei ihan toiminut meille. Kielto siihen. Seuraavat ihan jees, huonoja lähestymisiä oli tosin kiitettävästi. Viimeisenä valitsin jokerin koska se ei vaikuttanut niin pahalta mutta Lara ei ollut yhtään avuilla joten ohi mentiin. -.-
Sen jälkeen yksi tyttö sanoi että me kiellettiin jo kolme kertaa enkä saa kokeilla uudestaan vaikka se oli vasta toinen kielto?! Joten siinä meni ekstra aikaa.. Lopulta tuomari huusi että hyppää se uudestaan ja ratsasta loppuun. Saatiin 88 sekunnin rata kun muilla oli n.60s.


Lara tsemppasi kuitenkin hyvin vaikka oli niin epäonnistunut päivä joten olen tyytyväinen siihen. Se jaksoi vielä olla hyvällä mielellä kaiken tämän jälkeen. I h a n a < 3 Se piristi. :)

Seuraavaksi paremmat suunnittelut, parempaa säätä (kiitos!) ja parempaa ratsastusta.


Pistän kuvia tulee kun (jos) muistikortti toimii taas.

3 kommenttia:

  1. Åhh va störande me såndön sählinki.... :(

    VastaaPoista
  2. Ratsastat tosi hyvin!! Katoin jotain sun tosi tosi tosi vanhaa postausta, ja mul ois siit kysymys: mistä tilasit sen sun kl:n pinkin kesä hupparin?? Etsin samanlaista mutta en oo löytäny:\

    VastaaPoista