tiistai 6. maaliskuuta 2012

estetunti

Ida ratsasti nyt eilen kunnolla Laran hikeen, pölö joutui kunnolla töihin. Tämä kannatti, koska tänään se oli ihan unelma! Lara pysyi kuulolla ja rauhallisena koko tunnin ajan, mieletöntä!
Aloitettiin ravaamalla puomien yli jotka olivat keskellä maneesin halkasijaa. Viimeksihän meillä oli puomeilla hirveitä ongelmia kun Larppi kävi villinä, ja meillä oli muutenkin huono yhteistyö silloin. Tänään saatiin askeleet sopimaan hyvin puomien väliin ja Andrékin sanoi että Lara oli ihan eri hevonen nyt. Puomien jälkeen lisättiin ristikko apupuomien kanssa tehtävään. Siitäkin selvittiin hyvin, vähän kolisteltiin halkasijalla olevia puomeja kun tuli niin kiire esteelle mutta kyllä sekin saatiin parin kerran jälkeen korjattua. André joutui huomauttamaan mua monta kertaa että mun on pakko pidettävä olkapäät takana ja että mun on pakko oltava selkä suorana. En tiedä miten mä aina joudun sinne etukenoon, ärsyttävää. Ehkä mä yritän jotenkin hidastaa vauhtia, tai että en automaattisesti halua nojaa taakse koska se antaisi Laralle enemmän vauhtia..se olisi yksi vaihtoehto, en ole varma.
Vaihdeltiin suuntia ja tultiin eri suunnista sitä samaa tehtävää pari kertaa jonka jälkeen siirryttiin pienelle radalle. Radassa oli neljä estettä joka oli ihan sopiva määrä meille kun ollaanhan vasta aloittelemassa estetunnilla. Rata sujui tosi hyvin, Lara hyppäsi tosi kivasti ja oli kuulolla kaikille avuille. Katsoin kuitenkin videolta että kolisteltiin radan alussa niille puomeille melkein joka kerta! Koipien pitäisi nousta vähän, pitäisi treenata puomeille joku päivä viikonloppuna, oikeen kunnon reeni. Minä mokasin yhdessä kohtaa kun näin väärin etäisyyden ja pyysin Laraa eteen niin että hyppäsimme liian kaukaa, sen seurauksena hyppy ja laskeutuminen jäi oudoiksi. Tultiin heti sama uudestaan jolloin meni ihan nappiin ja siihen lopetettiin. Saatiin kehuja Andrélta ja mulle jäi kaiken kaikkiaan hyvä fiilis tästä estetunnista!






Video on otettu uudella Samsungin HD-kameralla jonka ostin synttärirahoilla, on toiminut hyvin!

Tässä vielä yksi kiva arvonta! Meneppäs katsomaan TÄSTÄ!

4 kommenttia: